Wednesday, May 30, 2012

COIT Competition " Escape Plan "



ESCAPE PLAN

Video ini dihasilkan untuk pertandingan COIT (College of Information Technology)

Director/Writer
Ahmad Syukri

Editor/Screenplay
Muhammad Hezbollah

Producer
Zafifi Aliff

DURATION : 13.10 Min
Formate : 4.8Mbps HD 720-24p

Shooting Start : 18 - 20 Dis 2010
1st Edit  : 21 - 23 Dis ( FAIL )
2nd Edit : 29 - 30 Dis ( SUCCESS )



Sinopsis:
Cerita ini mengisahkan 2 orang sahabat yang diupah untuk menceroboh bangunan COIT pada waktu malam bagi menjalankan 1 misi rahsia, pelbagai halangan dan rintangan yang dilalui oleh mereka supaya dapat melepaskan diri dari dikesan pengawal bangunan berkenaan. Adakah misi mereka tercapai?




TRIVIA
Video ini dipertandingkan untuk mempromosi COIT sepenuhnya dan mungkin juga jurinya mahukan video yang lebih kepada video koperat. Tetapi kami ini kurang berkemahiran dalam mengedit video koperat, jadi kami bercadang untuk membuat "filem pendek" untuk video kami ini, dengan harapan lain dari lain, lagipun tiada syarat-syarat pertandingan yang mengatakan tak boleh buat filem pendek. =)

Video ini kami hampir biarkan ia "terbiar" akibat beberapa masalah teknikal semasa editing. Dalam masa yang sama, kami terpaksa melepaskan pertandingan video COIT ini yang sudah tamat tempoh datelinenya, tambahan pula dengan masa durasi video yang panjang.

Mungkin rezeki kami, pihak penganjur mengumumkan tempoh dateline pertandingan COIT dipanjangkan lagi. Setelah diberi peluang ke 2 untuk re-submit, kami bertungkus lumus menyiapkan video ESCAPE PLAN yang terbengkalai di suntingan pertama. Syukur Alhamdulillah kerana diberi peluang untuk menjayakan video ini.

Di Sebalik Tabir




Terima kasih kepada semua yang mendoakan dan yang terlibat dalam pembikinan ESCAPE PLAN ini secara langsung dan tidak langsung. Untuk menonton video full nya disini - Escape Plan

0 comments:

Post a Comment